Traditionele Koninginnedag

maandag 30 april 2012 08:00

Sommige tradities houden we graag in ere en dus was het afgelopen 30 april weer vroeg dag voor drie trompetters en een euphoniumspeler van Harmonie Concordia. Even na acht uur 's ochtends, na het luiden van de kerkklokken, waren hun klanken in een groot deel van de (binnen)stad te horen. Barry, Kym, Marco en Marjo speelden vanaf de toren van de Grote Kerk op de Markt en openden daarmee de Wijkse Koninginnedag 2012.

Later op de ochtend was het tijd voor een andere traditie, de aubade bij de bewoners van het Ewoud en Elisabeth Gasthuis. Vanaf 11.00 uur werden en verschillende marsen gespeeld. Afsluitend was er, uiteraard, het Wilhelmus, waarna de leden ieder hun eigen weg gingen en konden gaan genieten van het prachtige weer.

Koninginnedag is het startsein van een drukke periode voor Concordia. Op 4 mei is de vereniging zoals ieder jaar present tijdens de Dodenherdenking in Wijk bij Duurstede. Vervolgens staat er op zondag 6 mei een optreden van het orkest op het programma tijdens de Schotse dag van de Wijkse Saint Anthony Pipe Band die haar 35-jarige jubileum viert. Op zaterdag 12 mei verzorgt zowel de slagwerkgroep als het orkest een optreden tijdens het jubileum van collega vereniging KNA uit Zegveld.