Verjaardagsconcert was top !

vrijdag 03 april 2015 22:36

Lees de lovende recensie van Ditiswijk.nl

Concordia tovert raadzaal om tot concertzaal

Wijk bij Duurstede, 29 maart 2015.
Afgelopen zaterdagavond vond in de raadzaal van het gemeentehuis het traditionele voorjaarsconcert plaats van harmonie Concordia. Voor het 35-koppige muziekkorps, dat op 1 april 115 jaar bestaat, is dit altijd weer een spannend moment om de ingestudeerde stukken ten gehore te brengen. Ook gaf de slagwerkgroep van Concordia acte de presence. Het werd een avond die vol zat met verassende elementen.

Klassiekers

Voor de pauze werden de wat klassiekere harmoniewerken ten gehore gebracht, waarbij ook nog een leuk Efteling-uitstapje werd gespeeld met de bekende melodieën die iedereen wel kent van de bekende attracties. Maar het hoogtepunt was de premiere van het stuk "Concordia Vivat" dat werd gecomponeerd door Arie Willem Schouten van harmonie Concordia. Het stuk is gecomponeerd voor het 115-jarige jubileum en geeft weer wat deze mensen het liefste doen, namelijk muziek maken door alle tijden heen. Dit alles werd in goede banen geleid door dirigent Andries Faber.

Slagwerk

Voorjaarsconcert 7399

Van de slagwerkgroep zijn alle nummers, eigen composities.De verantwoordelijke man hiervoor is Martin van Werkhoven. Hij zorgt met zijn composities voor een onconventioneel en vernieuwend repertoire. Een hoogtepunt was dan ook een compositie waarbij uitsluitend gespeeld werd op kliko's, bezems, stoffer en blik. Dit tot grote hilariteit van het publiek.

Groot feest

Veel mensen dichten een harmonie-orkest een stoffig imago toe, vol met hoempa-muziek. Dit is een beeld dat al jaren achterhaald is en Concordia bewees dat nog eens duidelijk tijdens deze concertavond. Want na de pauze was het een groot feest met medleys van de muziek van Frank Sinatra, Lady Gaga en Toto. De avond werd afgesloten met de grote hit van vorig jaar, Happy van Pharrel Williams. Dit korps met slagwerkgroep mag trots zijn op zichzelf.

Foto's van het concert zijn te zien in het fotoarchief van ditiswijk.nl.