Jubileumconcert

zondag 11 april 2010 13:59

Jubileumconcert Harmonie Concordia markeert 110 jaar bestaan

Met een wervelende freestyle dansshow op de tonen van “Crying at the Discoteque” sloot Harmonie Concordia zondagmiddag 11 april haar extra jubileumconcert in de raadszaal van het Gemeentehuis van Wijk bij Duurstede af.

Het extra concert was een ingelaste reprise van de avond ervoor om de grote publieke belangstelling het hoofd te kunnen bieden. De raadszaal bleek net groot genoeg om publiek, orkest en met name de dansers de ruimte te geven. Speaker George van den Berg praatte de muziekstukken met verve aan elkaar en schroomde niet de dansparen te interviewen over hun ranke postuur en de uitbundige kledij.

Voorzitter Barry Rigters haalde de jubilarissen voor het voetlicht. Dirigent Andries Faber kreeg de onderscheiding voor het 12,5 jaar artistiek leiden en op hoger peil brengen van het orkest. Margriet Neurink (1e klarinet) Joas Petri (drumt op alles wat beschikbaar is) kregen de verenigingsspeld voor respectievelijk 25 en 12,5 jaar lidmaatschap.

De slagwerkgroep liet zien wat in korte tijd bereikt kan worden onder de inspirerende leiding van Martin van Werkhoven.

Het publiek kende veel nieuwe gezichten die aangenaam verrast bleken over de veelzijdigheid en amusementswaarde die een hedendaags harmonie orkest kan brengen, zeker als daar de strakke ritmiek van diverse slagwerkers en het visuele element van ballroom en latin dans aan worden toegevoegd. Dat hiervoor veel geoefend is wierp zijn vruchten af.