Opmaat naar het voorjaarsconcert

zondag 10 februari 2013 15:58

Het orkest heeft de laatste weken richting het voorjaarsconcert op 16 maart ingezet met de inmiddels traditionele 'repetitiedag'. Op zondag 10 februari werd er enkele uren achter elkaar gerepeteerd in het Muziektheater. Voor de dirigent de ideale mogelijkheid om wat dieper in te gaan op de moeilijkste stukken die op het programma staan.

Het jaarlijkse Voorjaarsconcert vindt op 16 maart (aanvang 20.00 uur) plaats in de raadzaal van het stadskantoor. Op het programma staat een muzikale reis om de wereld. Nog ruim een maand hebben de slagwerkgroep en het orkest om de puntje op de 'i' te zetten. Tijdens het concert wordt er niet alleen samengewerkt door het orkest en de slagwerkgroep, er staan ook nummers op het programma samen met een speciaal samengestelde rock-'n-roll formatie (gitaar, contrabas, piano).