Bezoek basisscholen groot succes

vrijdag 18 oktober 2013 21:37

Vrijdag 18 oktober jl. bezocht een aantal leden van Harmonie Concordia de hoogste groepen van Wijkse basisscholen de Klimop en de Regenboog. Dit bezoek had als doel de leerlingen kennis te laten maken met muziek en instrumenten en om hen uit te nodigen voor een gratis groepscursus die wij zullen verzorgen op zes vroege dinsdagavonden in november en december.

Tijdens het bezoek aan de scholen, waar zowel meesters en juffen als de leden van Concordia erg enthousiast over waren, hebben de leerlingen uitleg gekregen over de werking van diverse muziekinstrumenten. Uiteraard hebben zij ook alle instrumenten mogen proberen in de instrumentencarrousel. Tot slot van deze lessen speelden zij met zijn allen het speciaal voor deze gelegenheid gecomponeerde stuk “Rail Road Rock”.