Concordia stopt met marcheren

woensdag 06 oktober 2010 14:28

Harmonie Concordia heeft een belangrijk stap voorwaarts gezet naar het aanpassen van het muzikale gezicht aan de tijdgeest. Tijdens een algemene ledenvergadering op 6 oktober werd besloten te stoppen met lopende optredens. Tevens wordt er een plan gemaakt om binnen twee tot drie jaar modernere uniformen, of beter gezegd 'pakken', aan te kunnen schaffen.

Het merendeel van de muzikanten maakt het liefst muziek vanaf een zitplaats of eventueel staand. Hiermee is voor onze harmonie en haar slagwerkgroep een einde gekomen aan de traditie van het al spelend marcheren. Voor aspirant orkestleden kan dit een extra motivatie zijn om in het orkest of bij de slagwerkgroep te willen gaan spelen. De voorbije concerten tonen aan dat hiermee speelplezier, muzikale kwaliteit en ambities vergroot kunnen worden.

De slagwerkgroep heeft dit nieuwe elan al vormgegeven in haar laatste optredens, met enkele nieuwe leden als resultaat. Het harmonieorkest rekent eveneens op nieuwe aanwas door deze belangrijke beslissing. Het stoppen met marcheren wil overigens niet zeggen dat u ons minder vaak tegen zult komen.