Krommerijn Muziekfestijn

zondag 31 oktober 2010 14:00

Op zondag 31 oktober 2010 werd voor de eerste keer het Krommerijn Muziekfestijn gehouden. Dit muziekfestival werd gezamenlijk georganiseerd door de zes muziekverenigingen uit de Krommerijnstreek, waaronder Concordia. In Theater aan de Slinger in Houten speelden alle verenigingen een aantal muziekstukken voor een volle en enthousiaste zaal. Eén van de stukken werd beoordeeld door een vakjury, daarnaast was er ook een publieksprijs te verdienen.

Enigszins zenuwachtig begonnen orkest en dirigent aan deze nieuwe ervaring. Gestart werd met het inspeelstuk 'Wonderful Invention', gevolgd door het te jureren werk 'Ross Roy' . Ter afsluiting werd 'Abba Gold' gespeeld. Gaandeweg het optreden bleek dat alles muzikaal op de juiste plek viel en dus werd er met trotst teruggekeken op deze prestatie. Ook het publiek kon het optreden waarderen, want Concordia miste de publieksprijs op een haar na. Van de vakjury kreeg Concordia, overigens het enige deelnemende harmonie-orkest, de vijfde plaats toebedeeld. Al met al een prestatie van formaat, zeker omdat het orkest niet gewend is aan concoursen en festivals.

Voor meer foto's, zie het media-album.