Unieke muzikale avond: 'Concordia in Concert met...' op 7 juli

maandag 25 juni 2018 20:38

Het belooft een unieke muzikale avond te worden op zaterdag 7 juli. Dan vindt ‘Concordia in Concert met…’ plaats van 19.00 tot 21.00 uur. Op een podium op de Markt ontvang de Wijkse Harmonie Concordia muzikale gasten: Vrouwenkoor Eigen Wijs, de Saint Anthony Pipe Band en een combo onder leiding van gitarist Jos van den Hoven. Zowel gezamenlijk als ieder afzonderlijk laten de deelnemers horen wat de gemeente Wijk bij Duurstede muzikaal zoals te bieden heeft.

In een zeer divers programma, dat gepresenteerd wordt door Bente van der Wilt, leidt dit tot unieke samenwerkingen. Zo zingt het koor ‘Gabriellas Sång’, een nummer uit de Zweedse film ‘As it is in Heaven’, op de klanken van het orkest van Concordia. De pipe band schuift aan om met Concordia ‘Highland Cathedral’ te spelen, net als een aantal jaren terug op de Markt ook al eens gebeurde tijdens de Schotse Dag. Het combo en het orkest spelen popmuziek van Amy Winehouse, Nena en John Miles (‘Music’). In de finale werken koor, orkest en combo samen tijdens ‘Land of Hope and Glory’, met een knipoog naar Britse proms concerten, waar dit nummer traditioneel op het programma staat.

Dit is nog maar een greep uit het programma, waar in totaal zo’n 70 muzikanten en vijftien vrijwilligers aan meewerken en dat mede mogelijke gemaakt wordt door 35 Wijkse winkeliers en bedrijven. Op de Markt is horeca aanwezig en stroomt o.a. Wijkse Dikke uit de tap. Al met al een uniek en 100% Wijks evenement, dat op zaterdag 7 juli haar eerste editie beleeft.