Het Projectorkest Midden Nederland gaat van start

zondag 19 november 2023 20:26

Een nieuw orkest voor blazers en slagwerkers in het hart van het land gaat in januari 2024 van start. Een orkest op tijdelijke basis voor muzikanten die in een vereniging spelen en er graag iets nieuws naast willen doen. Maar ook voor voormalig orkestleden die weer samen willen spelen en voor individuele muzikanten die willen ervaren hoe het is om onderdeel te zijn van een orkest. Het Projectorkest Midden Nederland biedt hen allen de kans om gedurende een half jaar deel uit te maken van een uniek project.

Van januari en met juni wordt er negen maal gerepeteerd. Afwisselend op zaterdag- en zondagochtend. Tijdens de repetities, die in Cothen en Leersum worden gehouden, werkt het orkest toe naar optredens in het laatste weekend van juni en het eerste weekend van juli 2024.
De optredens vinden plaats op unieke locaties in Midden Nederland, zoals Kasteel Duurstede en Huis Doorn.

Het orkest, dat onder leiding staat van dirigent Ruud van der Laar, speelt een zeer afwisselend repertoire met als thema ´Tribute to the Past´: van Mozart tot Morricone en van Elgar tot Elvis.

Het Projectorkest Midden Nederland is een initiatief van Muziekvereniging Concordia uit Wijk bij Duurstede. De 123 jarige, van oorsprong harmonievereniging wil met dit project de horizon verbreden en samen muziek maken in de regio op een nieuwe, eigentijdse manier aanbieden.

Meer informatie over o.a. repetitiedata, data van optredens en deelnamekosten, is te vinden
op www.harmonie-concordia.nl/projectorkest Aanmelden gaat ook via deze pagina. Contact is mogelijk via projectorkest@harmonie-concordia.nl